Garantievoorwaarden – Topmediastore

Garantievoorwaarden

Defect bij ontvangst

Indien u bij ontvangst constateert dat uw product defect is, verzoeken wij u direct contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zullen u informeren over een passende oplossing. Het defecte product dient, indien nodig, binnen drie dagen na ontvangst aan ons te worden geretourneerd. Informeer ons altijd onmiddellijk, ook als het defect niet direct hinder oplevert of wanneer u twijfelt over de werking van het product.

Productkwaliteit

Topmediastore garandeert dat al onze producten voldoen aan de overeenkomst, de specificaties zoals vermeld in het aanbod, redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid, en de op de datum van aankoop geldende wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Garantietermijn

Op alle producten van Topmediastore is de originele fabrieksgarantie van toepassing, tenzij anders vermeld. Mocht uw product buiten de zichttermijn defect raken, kunt u mogelijk aanspraak maken op de fabrieksgarantie. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via [email protected] en vermeld in uw e-mail de volgende informatie:

Garantievoorwaarden per product

Voor elk product geldt een specifieke garantietermijn. Telefoons hebben doorgaans zes maanden fabrieksgarantie, afhankelijk van de fabrikant. Voor andere producten kunt u contact met ons opnemen voor de garantievoorwaarden. Voor aanvullende informatie over consumentenrechten en garanties verwijzen wij u naar Rijksoverheid.nl.

Retourneren van defecte producten

Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, controleren wij het product op gebreken. Indien uw klacht gegrond wordt verklaard, bieden wij het product ter reparatie aan bij onze reparateur. Als onze technische dienst geen defect kan vaststellen, sturen wij het product retour. De retourkosten worden in dat geval aan u doorberekend.

Bij reparaties buiten de garantie ontvangt u eerst een prijsopgave. Gaat u akkoord, dan starten wij de reparatie. Valt de reparatie binnen de garantie, dan worden er geen kosten in rekening gebracht. Let op: bij reparaties buiten garantie brengen wij altijd €15,- onderzoekskosten in rekening.

Uitzonderingen op de garantie

De volgende situaties vallen buiten de garantie:

Bij schade door eigen toedoen of door derden kunt u mogelijk een beroep doen op uw verzekering of creditcardmaatschappij.

Reparatietermijn

Na ontvangst van uw product nemen wij uw verzoek binnen twee werkdagen in behandeling. De reparatie duurt doorgaans 6-8 weken. Wij adviseren foto’s van het product te maken voor uw eigen administratie voordat u het opstuurt.

Zorg ervoor dat u uw klacht duidelijk omschrijft en, indien mogelijk, een stappenplan toevoegt. Dit helpt onze technische dienst om eventuele storingen te reproduceren en snel op te lossen.